zaterdag 12 oktober 2019

12 Oktober, Niel Diamond

Voor mij blijft het een bijzonder dag. Dus ook vandaag weer. Het is de geboortedag van mijn oudere broer Joop. Hij is niet meer. Hij zou vandaag 72 jaar geworden zijn. De geboortedata van mijn beide overleden broers en die van mij liggen vrij dicht bij elkaar. Mijn jongere broer is van november 1949, ik ben van december 1948 en Joop is van oktober 1947. Als je van jongs af aan heel nauw met elkaar opgetrokken bent, totdat we het huis verlieten en daarna ook nog een hechte band hadden, dan begrijp je misschien het gemis.
Joop en ik hadden veel gezamenlijke interesses. Op een breed gebied. Van politiek tot op cultureel gebied. Maar ook de techniek boeide ons. Wat de muziek betreft was de belangstelling ook breed; van klassiek tot pop en alles wat daar tussen zit. Behalve moderne jazz. Van Niel Diamond (ik noemde hem plagerig Nelis Diamant) had Joop ook veel lp's. Voor jou, Joop!