donderdag 24 oktober 2019

Ongewenst bezoek

Toen ik de motorkap opende, viel mij direct het motordeksel op. De spaghetti-vlag was met poten betreden! Niet die van een wolf (duurt nog even). Om precies te zijn kattenpoten. Ik weet wie de dader is, want ik zie dat beest geregeld onder de bus kruipen. Gelukkig is ie behoorlijk schuw en gaat ie er als een (dak)haas vandoor zodra ik een portier open.
Ik heb ook gelijk even gecontroleerd hoe deze ongewenste bezoeker daar kan komen. Er was slechts één mogelijkheid : via wat ruimte voor de versnellingsbak. Dat stukje ga ik maar afsluiten met een fatsoenlijk ogend stukje gaas of een rooster. Ik heb liever geen beest onder de kap, tenzij het om het motorblok zelf gaat. Als die kat met zijn harig velletje de boel daaronder zou schoonvegen of vooraf zijn poten zou vegen, alah(?). Maar hij maakt besmeurt de Italiaanse vlag. Ik zou die kleuren ook kunnen vervangen door die van de EU of Spanje. Dan vind ik het geen probleem, wanneer die vlag smerig wordt. Maar dan bestaat de kans, dat ik een keer met een gemalen kater kom te zitten. Een stukje gaas of een rooster, dus.