
Minder goede of zelfs slechte ervaringen komen soms voor. Vaak hangt het af van welke medewerker geholpen heeft en de staat van het product. Er zijn producten die nogal gammel of slecht in elkaar gezet zijn. Dan sleutel je links, terwijl er rechts iets ook kapot gaat. Shit happens.
Onlangs las ik een stukje over de opvang van een hond in een pension. Een paar jaar geleden kwam zijn hond er na een kort verblijf ziek vandaan. De eigenaar van de hond was boos en beschuldigde de pensionhouder. Afgelopen week wilde de eigenaar zijn hond daar weer onderbrengen, maar de pensionhouder weigerde dat. Hij stelde dat het 'een moeilijke hond' was. Gevolg is dat de eigenaar van de hond zich erg negatief uitliet over het pension. Hij suggereerde dat het ziektes verspreidde.

Ten tijde van onze winkel maakten we ook situaties mee van valse beschuldigingen. Klanten (tieners) die stiekem aan hun tweewielers sleutelden en vervolgens in de winkel kwamen klagen, met het verwijt dat wij rommel verkochten. Gelukkig konden we vaak haarfijn aantonen, dat ze zelf de boel verprutst hadden. Een 'sorry' bleef natuurlijk uit.