donderdag 26 oktober 2017

Ook een nulmeting

Aan een vaste cyclus van leven ben ik dagelijks gebonden. Of liever verbonden, want ik voel me er erg goed bij. Op tijd naar bed, een goede nachtrust en op tijd weer op. Ik ben gezegend met een goede nachtrust. Ik kan eenvoudig het knopje in mijn hoofd in de slaapstand zetten en weg ben ik. Haha! Heerlijk! Natuurlijk hoort ook gezond eten, drinken en bewegen bij mijn cyclus en dat alles op gezette tijden en met mate. Saai? Helemaal niet. Ik weet waar ik aan toe ben.
Natuurlijk wijk ik er soms vanaf. Dat is weer het aangename van het verbonden in plaats van gebonden zijn.
Als ik me niet lekker voel, tast ik dan ook niet zo snel in het duister. Meestal heeft dat gevoel te maken met een afwijking in mijn cyclus. Of met een besmetting via anderen. Haha! Te laat naar bed gaan is er zo een. Of niet op tijd eten (gek genoeg). Ik heb snel behoefte aan groente en fruit. Dus die btw verhoging raakt ons zeer.
Als mensen klagen over hun gezondheid, verplaats ik me, als het even kan, in hun situatie. Dan vraag ik me af : hoe brengen zij de dagen door? Er zijn er die de hele dag aan het stressen zijn en daarnaast nogal gemakkelijk eten. Of beter snacken, want geen groente is geen (gezond) eten wat mij betreft. Ik heb een tijdje voor iemand een paar honden uitgelaten. Op een dag wilde ik een oude krant weggooien. Toen ik het deksel van de papierbak open deed, zat dat ding tot de nok vol met lege pizzadozen! Brrr! Tja, toen begreep ik de klachten over slapte enz.
Er zijn er ook die te weinig nachtrust kennen. Of nauwelijks gezond eten en/of bewegen. Als dat zo is, dan denk ik : ga maar eerst terug naar AF. Begin eerst gezonder te leven. Als de klachten dan nog niet over zijn, kan je de volgende stap maken. Anders wordt het snel symptoombestrijding.