donderdag 19 oktober 2017

Niets aan de hand in Dronten

Een anonieme brief over een nare sfeer binnen het gemeentehuis van Dronten was de aanleiding. Vanuit de Gemeente werd de brief afgedaan als zijnde 'niet herkenbaar'. Waarom men dan toch tot een extern onderzoek overgegaan is, begrijp ik niet. Maar ja, ik ben geen ambtenaar.
Deze week zijn twee CDA wethouders afgetreden. Ze voelen zich niet meer op hun gemak binnen het gemeentelijk bestuur. Een van hen stond al op de nominatie weggestuurd te worden vanwege eigengereid gedrag.
Kortom, het rommelt hier in Dronten. Maar de grote klap is nog niet gevallen. Een nare sfeer tussen ambtenaren? Ik weet helaas niet beter. De sfeer was voor mij de reden om mijn werkgevers achter mijn naam de kanttekening te laten plaatsen, dat ik NIET bij een (semi) overheidsinstelling gedetacheerd wilde worden. Daar heb ik tot twee keer toe in een zeer nare sfeer mijn werk moeten doen. Veel ambtenaren zijn zeer nare mensen om mee (samen) te werken.