maandag 30 november 2015

Uit de oude platenkoffer

In de jaren 50 hadden mijn ouders aardig wat muziek in huis. Niet alleen de bakelieten 78 toeren platen, maar ook singles en EP'tjes.  Op de laatste stonden vier liedjes, twee aan elke kant. Opvallend was dat mijn moeder vaak naar klassieke muziek luisterde op de radio. Maar ik kan me geen platen met die muziek herinneren. Maar misschien was de draaitafel zoiets wat de afstandbediening nu is : alleen voor mannen?
Van die EP'tjes herinner ik me een met een groen gekleurde hoes met vier rechthoekige zwart-wit fotootjes van de artiesten. Ze zongen C&W songs. Van de namen herinner ik me nog Guy Mitchell, Hank Locklin en Tab Hunter. De liedjes weet ik ook nog. Wie de vierde artiest was en/of welk liedje er ook nog op stond, weet ik helaas niet meer. Maar ja, het was wel rond 1957, toen ik zo'n 10 jaar jong was. Volgens mij hadden we meer nummers van Guy Mitchell, maar dan op die oude 78 toeren platen.