woensdag 11 november 2015

Scheuren op je motor

Vanmiddag zag ik het weer : onverantwoord snel rijden op een motorfiets. Ik zat rond een uur of 1 in de auto te wachten, toen ik een brullend geluid hoorde van een motorfiets, waarvan het blok hoog in de toeren gilde. Het is dat ik niet met mijn ogen knipperde, anders had ik de Repsol Honda niet eens zien voorbijkomen. Zo snel reed ie.
De weg bevond zich op een industrieterrein, binnen de bebouwde kom van Nijkerk. De weg zag eruit als een 60 km weg met aan beide kanten ruimte voor fietsers. Langs die weg bevinden zich erg veel bedrijven. Links en rechts stonden geparkeerde auto's en bevonden zich uit- / inritten. Al met al totaal geen situatie, waarin je het gas zover zou mogen opendraaien. Maar ja, ook onder de toch al kwetsbare motorrijders bevindt zich een aantal vreemde, roekeloze snuiters, dat lak heeft aan regels en vooral andere weggebruikers.