maandag 2 november 2015

Leve de hebberigheid!

Gisteravond keek ik met een schuin oog mee naar de Miljoenenjacht van Linda de Mol. De kandidaat, een mevrouw, koos direct de verkeerde koffers. Maar het tij keerde en op een gegeven moment werd haar zelfs 220.000 euro geboden. Ik dacht : "Niet gek voor een stel waarvan de man al 2,5 half jaar een werkloze stukadoor is." Maar wat hoorde ik tot mijn verbazing? Meneer vond dat zijn vrouw verder moest gaan met het gokspelletje! Reden voor mij om te zeggen : "Hebberigheid wordt gestraft, meneer!" Het ging daarna bergafwaarts met mevrouw. Ze koos verkeerde koffertjes en de miljoenen smolten als sneeuw voor de zon voor haar neus weg.
niet vrolijk....
Uiteindelijk besloot ze bij een aanzienlijk lager bedrag (wat heet), 81.000 euro, toch maar te stoppen. Tja, je komt met niets de studio binnen en dan is 81.000 euro toch maar mooi meegenomen. Maar als ze niet zo hebberig geweest zouden zijn, was dat bijna drie keer zoveel geweest. In het naspel ging het ook bergafwaarts. Dan is die 81.000 euro toch een troost.