donderdag 12 november 2015

Digitaal lidmaatschap


Honda Bankstel
Zolang als ik motor rijd ben ik nooit lid geweest van een club. Dat massale gedoe trok en trekt mij niet. Sinds de komst van het internet en dan met name de sociale media, ben ik wel lid van nota bene diverse clubs. Gratis. Het leuke van deze clubs is dat ze specifiek merk en zelfs type gericht zijn. Dus ben ik lid van de CBX 750 F2 club. En van de Honda 750/4 club. En ook nog van de Cafe Racers club.  En ja, ik ben dus ook lid van de Hyundai Matrix club. Het leuke vind ik de uitwisseling van informatie, zoals het oplossen van technische problemen. Erg leerzaam, want er zijn leden die hun machines door en door kennen. Bij de Matrix club ligt het iets anders. Daar zijn veel mensen uit AziĆ« en het nabije oosten lid van. De voertaal is meestal Engels. Maar er zijn ook leden die de Engelse taal niet beheersen. Maar Google staat voor niets, dus kan er ook vertaald worden. Woord voor woord, dat wel. Maar met wat fantasie en creatief denken lukt het aardig om elkaar te begrijpen.
Bout oliefilter lossen
Een ander aantrekkelijk aspect is toch ook wel de diversiteit aan leden. Ze wonen overal in de wereld en hun foto's geven een interessante indruk van hun woonomgeving. Want ja, er worden ook veel foto's en video's getoond. Zowel gewoon van hun auto of motorfiets, als van specifieke onderdelen, reparaties en van trips die ze maken. En uiteraard de grappen en grollen al dan niet voorzien van afbeeldingen of video's.