vrijdag 20 november 2015

Ramen zemen en oud papier

Vanmorgen was het weer zover. Tijd om een rondje ramen zemen te gaan doen. De storm is geluwd en het regent minder vaak. Dit keer heb ik zes van de acht woningen gedaan. Twee bewoners kunnen en willen zelf hun ramen lappen. Daar heb ik natuurlijk helemaal geen bezwaar tegen.
Ik was net weer thuis en op de bank neergeploft, toen de bel ging. En wat denk je? Staat oma voor de deur met een doosje tompouces! Als blijk van dank. Hoewel ik er maar één mocht, smaakte ie naar veel meer.
Vroeg in de middag kwam eindelijk de wagen om het oud papier op te halen. De kliko's zijn twee keer vergeten door de ophaaldienst. Driemaal is scheepsrecht! Er bleken meer kliko's te zijn overgeslagen, maar ook dit keer werkte het kuddegedrag. Nadat ik de drie vergeten kliko's buiten had neergezet, volgden er snel meer. Maar goed, ze zijn nu allemaal geleegd. Gelukkig maar, want ze waren stampvol.