donderdag 31 december 2020

Wakker blijven

Vandaag ben ik thuis gebleven. Ik had geen zin om weer naar de loods te gaan. Heerlijk om even te kunnen ontspannen. Het is nu half tien. De boel is weer vetvrij en aan kant. Dit keer is onze kleindochter gekomen om samen Oud en nieuw te vieren. Ze had een presentje meegenomen voor Fenna. De teef was gisteren jarig. Ze is negen jaar geworden. Sonja heeft samen met kleindochter Jill allerlei flappen staan maken en bakken. Met o.a. appel en ananas. Maar wat een vettig gespetter leverde dat op zeg. Het hele fornuis zat onder de zonnebloemolie. Maar ja, het hoort erbij.
Na zo'n psycho test kreeg ik vaak te horen : "Geef het maar aan Willem en het komt in orde." En dat is dus ook zo met die vettige troep op en rond het fornuis. Zo bezig zijn in de avond is trouwens voor mij ook een goed middel om wakker te blijven. Ik moet het dit keer tot na middernacht vol zien te houden! Een hele opgave voor mij. Arme ikke. Ik ben nogal van de structuur, de regelmaat en het opgeruimde. En dus ook van een vetvrij fornuis.
Toen we nog met kleine kinderen zaten, had ik een creatieve oplossing voor mijn bioklokje. Dan ging ik met de jongste even voorslapen. Zo noemde ik het. Meestal werd ik wel wakker gemaakt, maar de kleine niet. Dus hadden we beiden pech.
Er klinken nu meer knallen dan voorheen. Jammer, want de huisdieren zijn nu bang en weggekropen. Ik kan niet doen alsof ik bang voor vuurwerk ben en daarom onder de dekens kruip. Daar trapt niemand meer in. Nog even volhouden maar.