zaterdag 12 december 2020

De (laatste) Musketier is jarig

Surinameplein (foto B. Stempler)
De cijfers vormen een bijzonder geheel : 12-12-2020. Hoera, ik ben jarig! Ik heb ook deze dag dus ook mogen halen.
De foto? Het leek nog niet zo lang geleden, dat deze Musketier op het Surinameplein in Amsterdam uit de bus stapte die mij van het station Sloterdijk had opgepikt. Van daar liep ik richting de brug om vlak ervoor rechtsaf te slaan, naar de Sloterkade. Over de brug ligt de Overtoom. Daar, bij de BGC was ik in opleiding om systeemontwikkelaar te worden. Later verliet ik de ouderlijke woning en betrok een kamer in de Zocherstraat, achter Autopon (met de 'zwevende kever'). Dan liep ik over de brug deze kant op. Net over het water weer linksaf, de Sloterkade op.  Het lijkt niet lang geleden. En toch was dat in de vorige eeuw, in 1971/72. Lang geleden dus, in de tijd van de Drie Musketiers.