dinsdag 29 december 2020

Pijnlijk onderstel

Vandaag waren wij weer aan het helpen met een verhuizing. De vloer was inmiddels weer droog. Het werd weer een ochtend heen en weer lopen van het magazijn naar de grote ruimte, waar ik de bakken uit de schappen klaarzette voor vervoer. Tussendoor ben ik even naar een bandenboer gelopen, om te vragen of hij misschien interesse had in twee sets velgen met winterbanden. Die wilde hij wel hebben. Dus ik twee keer vier banden op een steekwagentje naar hem toegebracht. Wat een gesjouw zeg. Ik kreeg tegen 13.00 uur zelfs pijn in mijn voeten en knieĆ«n (zei de ouwe zak). Er was veel tilwerk bij en dat waren genoemde delen van mijn onderstel blijkbaar niet gewend. Tijdens de lunchpauze heb ik ongegeneerd met mijn voeten op de salontafel gezeten. Wel even de schoenen uitgedaan, ervan uitgaande dat de geur van mijn voeten niemand zou storen. We aten ook broodjes met kaas, dus...  Ik weet het, aannames zijn het zwakste deel van elk betoog.
's Middag ging ik weer naar de Milieustraat. Maar wat een file! Ik stond twee straten verderop stil! De mensen lijken gek geworden. Misschien omdat ze alsnog de resterende vrije voet aan afvalkilo's willen volmaken. Ik had het afval dusdanig gesorteerd, dat het niet alleen op de juiste volgorde (last in first out), maar ook nog gratis is. Toen ik eindelijk weer kon uitchecken (raar woord), stond er met grote letters op het display, dat ik € 2,50 moest betalen! Ik heb dat maar geweigerd. Bij de receptie keek meneer ook raar op. Hij zag dat ik enkel afval had dat ik gratis kon afgeven en toch de melding van € 2,50. Misschien een soort fooi-module in het programma geplaatst? Je weet tegenwoordig maar nooit. Hoe dan ook, de betaling werd geschrapt.