maandag 14 december 2020

Compressor universeel gebruiken?

Op de door mij bestelde jumpstarter bevindt zich ook een compressor. Eentje die max. 18 bar kan pompen. Wat nou zo jammer is (zei de klusser), is dat ik de compressor enkel voor het oppompen van banden kan gebruiken. Zonde! Met een koppelstuk zou ik allerlei pneumatisch gereedschap kunnen inzetten. Dan zou ik ook een blaaspistool of een verfspuit of een schroefsleutel kunnen gebruiken. 18 bar is behoorlijk veel druk. De pomp mag ik nu max 10 minuten achtereen gebruiken. Een tank vullen en gebruiken is dan ook aantrekkelijk. Ik zou zelfs een tank onder de bus kunnen ophangen en vullen en die onderweg gebruiken. Helaas dus enkel een aansluiting voor op het ventiel van de banden. Tijd voor wat creatieve ideeƫn! Daarvoor moet ik misschien wel de jumpstarter openen.