maandag 14 december 2020

Nederland op slot?

Zelf ben ik nauwelijks geïnteresseerd in de toespraken van Rutte en zijn maatjes. Ik weet dus niet of zo'n toespraak afgesloten wordt met het bekende deuntje van een oud KRO tv programma met als afkondiging : "Dit was Brandhout. Goede avond."
Ons landje gaat 5 weken op slot. Zouden de illegalen en criminelen zich daaraan houden? Handhaving is altijd een enorm probleem geweest. De criminaliteit heeft er baat bij. Maar nu staan er ruim 5 agenten bij een winkel, waar iemand om medische redenen geen mondkapje droeg. Ik trek me niets aan van Pinokkio Rutte en zijn andere trekpoppen. Hij heeft al zo vaak gelogen. Komt bij dat het zwalkend en vaak afgeschoten coronabeleid geen zoden aan de dijk zet. Met gevolg dat het draagvlak (= geloofwaardigheid) onder de Nederlanders tot nul gedaald is.
Nu is de Sperrzeit afgekondigd. Ja, ik geef toe, als naoorlogs kind heb ik nogal snel last van associaties met de oorlog. Laten we naar Graceland gaan.