dinsdag 29 december 2020

Uitgekleed

Wat er precies gebeurd is, weet ik niet. Er lag een pak donsveren bij de bus. Kinderen vergeten soms hun jasje. zou die duif soms z'n bodywarmer vergeten zijn? Toen ik de plek beter bekeek, zag ik ook wat bloed. Oeps! Zou Tom weer bezig geweest zijn? Heeft ie soms dat arme beest uitgekleed? Ik durfde het Tom niet te vragen. Meneer wenst namelijk niet door zijn personeel gestoord te worden als ie slaapt. Soms twijfel ik aan
Tom. Wat z'n herkomst betreft. Hij schijnt uit Zeewolde te komen. Van een of andere zolderkamer. Misschien stond daar een 3D printer en is ie daar een keer uitgerold. Door toedoen van een boze buurman of zo. Je weet maat nooit. Tegenwoordig is immers alles mogelijk.
Tom is een zeer sluw beest, dat ons door heeft en ons dagelijks aan het werk zet. Wij zijn zijn slaven. En dat vinden we ook nog leuk. Volgens mij is Tom een buitenaards wezen, die ons zijn wil oplegt. O, ik kap ermee. Tom roept mij. Meneer wil eten.