dinsdag 8 december 2020

Op herhaling

Toen Fenna vanmorgen mij uitliet, zag ik op dezelfde plek als gisteren een plastic zak met afval staan. Bij de ondergrondse container. Het was een zelfde plastic tas als gisteren, met ongeveer dezelfde inhoud. Afgaande op de inhoud heb ik een donkerbruin (hoe kan het ook anders?) vermoeden waar die tassen vandaag komen. Verderop trof ik ook een zak naast de container aan.
Ik zou met de milieupas op zak met Fenna op stap kunnen gaan, maar dat
lijkt mij niet de oplossing. Als dergelijk afval telkens door anderen opgeruimd wordt, worden de daders gestimuleerd hun afval maar zo te blijven lozen. Wat dat betreft zijn het net kleine kinderen, die weten meestal wel dat ze hun speelgoed moeten opruimen. Maar ze weten nog beter dat anderen (ik rep maar niet over suffe ouders) dat telkens voor hen doen. Zo werkt dat.
Wat mij betreft mag men camera's ophangen om dit soort dumping te bestrijden. Tipgevers mogen ook beloond worden. Wat mij betreft : ik geef de voorkeur aan een doosje kroketten van Kwekkeboom of Van Dobben.