dinsdag 15 december 2020

Afval scheiden en betalen

In plaats dat ik beloond word vanwege het feit dat we hier zo serieus het afval scheiden, krijg ik steeds meer het gevoel dat ik er financieel voor gestraft wordt. Er komt een moment waarop ik vanwege die alsmaar stijgende straf (belastingen)  besluit om maar geen afval meer te gaan scheiden. Dan gooi ik alles bij het afval dat 'gratis' opgehaald wordt. Het is misschien wat kort door de bocht, maar zo ervaar ik het omgaan met afval door de lokale overheid. Komt bij dat ik ook geregeld zwerfvuil opruim. Oké, ik krijg er een schone omgeving voor terug. Dat is ook wel wat waard. Maar toch. Kortom, ik zie mijn / onze inspanningen niet op een of andere manier beloond worden. Het lijkt erop alsof het afval ook een melkkoe geworden is van de overheden.