zondag 20 december 2020

Een hot dog

Asco aan de Lek
Het was de gewoonte om in het weekend even bij onze wederzijdse ouders langs te gaan. Een keer had ik op speciaal verzoek wat sambal gemaakt. Die moest extra pittig zijn, want dat vond degene die ernaar vroeg erg lekker. Toen we arriveerden, pakte ik achter uit de kofferbak van de stationwagen het pannetje met deksel. Toen ik het optilde, vond ik het verdacht licht van gewicht. Ik tilde het deksel op en zag een brandschone binnenkant! Huh? Heb ik het verkeerde pannetje meegenomen? Toen ik mijn verbaasde blik deelde met onze hond Asco die ook achterin zat, keek ze tamelijk schuldig. Je kent het wel, zo’n blik van : ik heb iets gedaan wat niet mag. Ik dacht : “Het zal toch niet??” Ik bracht mijn neus tegen de bruine speurneus en rook……sambal!! Potverdrie, de hond heeft het hele pannetje leeggegeten! De inhoud stond gelijk aan die van een grote jampot. We zijn de hele dag op onze hoede geweest, om bij het minste geringste met de hond naar buiten te rennen. Maar niets van dat. Ook de dagen erna, had Asco geen enkele last van de darmen. De ontlasting zag er normaal uit en de eetlust was als gewoonlijk. De drinkbak was ook niet sneller leeg.