maandag 17 augustus 2020

Wie ben ik?

 

Volgens een reclamespotje van Audi, past de auto zich aan bij de stemming van de bestuurder. Dat zou betekenen, dat veel Audi rijders in een nogal agressieve en/of asociale stemming verkeren als ze achter het stuur zitten. Er zijn er zelfs die plofkraken plegen. Misschien is een slot op basis van de stemming van de inzittenden handig.
Voor een groot aantal mensen is de vakantie voorbij. En dus wacht het werk en de scholen. Tijdens een gesprekje over mijn functioneren, ergerde ik me aan de afstandelijkheid van mijn leidinggevende en zijn arrogante manier van praten. Het betrof een nieuwbakken directeur, een boekhouder die zichzelf tot directeur had benoemd na het vertrek van zijn voorganger. Op een gegeven moment vroeg ik hem : "Wie ben ik volgens jou?" Hij gaf toe dat ie niet eens wist welke opleidingen en ervaring ik achter de rug had. Wat mijn werkzaamheden op dat moment inhielden, had meneer ook niet even bekeken. Hij wist ook mijn leeftijd niet eens, evenmin wanneer ik jarig ben. Over mijn privé situatie (gezinssamenstelling) wist meneer helemaal niets. Al met al vond ik hem zeer slecht voorbereid op het gesprek. En toch wilde hij het over mijn functioneren hebben. En dan ook nog eens bij hem op kantoor (in het hol van de leeuw) en zittend tegenover elkaar (als tegenstanders). Allemaal foute boel dus. Ik zag zijn hoofd enkel alsmaar roder worden. Dat krijg je als je sec voor de status gaat. De zaak ging dan ook (onnodig!) failliet.