zaterdag 22 augustus 2020

Met een mondmasker

 Om voorbereid te zijn op allerlei situaties heb ik een paar latex handschoentjes en mondmaskers bij me. In die handschoentjes geloof ik wel. Maar die mondmaskers doen toch telkens weer vraagtekens bij mij oprijzen. Natuurlijk zal zo'n stuk textiel enig verschil maken. Het houdt best wel wat tegen. Net als een zakdoek. Maar als ik kijk naar de manier waarop anderen zichzelf beroepsmatig beschermen, dan weet ik nog zo net niet.
Als de 'maanmannetjes' asbest opruimen dan vraag ik me af of het asbest soms veel dodelijker is dan het coronavirus. Hetzelfde als ik een schilder of metaalbewerker zie schuren of slijpen met zo'n speciaal masker. De brandweer draagt ook professionele maskers. Die lopen wel een groot risico als het over vrijgekomen gassen gaat. En dan ga ik met een lapje stof rondlopen om een dodelijk virus te voorkomen? Maar goed, toch maar twee maskers mee. Voor het geval dat. Anders krijg ik een boete.