zaterdag 29 augustus 2020

Hellup, mieren!

Toen ik deze week de schuifdeur van de bus open deed, zag ik tot mijn schrik mieren in de bus lopen. Niet eerder heb ik dat meegemaakt. Ik heb ze naar buiten geveegd, nadat ik de matten verwijderd had. Daaronder bevonden zich ook een paar mieren.
Nader onderzoek wees uit, dat die kleine insecten via een spatlap op en vervolgens in de bus gekropen zijn. Toen ik de bus geparkeerd had, tikte de spatlap rechtsachter net de rand van het trottoir aan. Precies daar, waar zich tussen de voegen van de tegels een mierennest bevindt. Met gevolg dat die beestjes de bus in gemarcheerd zijn. Er zitten weliswaar afdichtingsrubbers op zowel de deur als de sponning, maar ja die zijn ook van 1994. Ik heb wat anti-mierenpoeder op de dorpel van de bus gestrooid en de bus met de spatlap los van het trottoir geparkeerd. In de bus zelf waren de mieren gelukkig niet verder gekomen dan onder de matjes. Morgen maar nog eens controleren of ze echt weg zijn en weg blijven.