zaterdag 29 augustus 2020

Beroepsdeformatie of?

 Zoals gezegd houd ik er niet van om iets op z'n beloop te laten, wanneer ik er last van heb. Een paar psychologen zeiden misschien daarom na het testen, dat ik graag besluiten neem. Mijn werk heeft die instelling enkel versterkt. Niet te lang dralen en/of janken, maar een beslissing nemen en verdergaan. Problemen van anderen zijn er om opgelost te worden. Zelf heb ik enkel uitdagingen. 😀
Een ander trekje van mij is functionaliteit. Een gebruiksvoorwerp moet datgene doen, waar het voor aangeschaft is. Dus vind ik het geen probleem om gereedschap in een of ander warenhuis te kopen. Tenzij het speciaal gereedschap betreft. Een auto moet ons gezin inclusief de hond kunnen vervoeren. Hoe die wagen eruit ziet boeit mij niet zo. Daar heb ik nooit last van gehad. Voor mij is het rijdend blik. Tijdens mijn loopbaan ben ik nog weleens uitgelachen vanwege de leaseauto's waarin ik reed; meestal hoekige stationwagens. Al vond ik de Mitsubishi Galant en de Mazda 626, beide Wagon GLX, best wel mooi. Een paar keer heb ik in een Toyota busje en een keer een oudere Nissan Prairie (alle privé) rondgereden. Tegen weinig kosten en functioneel. Net zoals mijn motorfietsen.