dinsdag 18 augustus 2020

Gouden tijden

 Vanuit zakelijk oogpunt gezien ben ik dus uitgerangeerd. Met pensioen heet dat. Vreemd, want gezien mijn uurtarief in relatie tot mijn inkomen was ik behoorlijk winstgevend. Afgezien daarvan heb ik nogal wat opleidingen gevolgd. Gemiddeld kostte zo'n opleiding 2.500 gulden voor 5 dagen. Gedurende die 5 dagen stond de omzet die ik genereerde stil. Ergo, zo'n opleiding kostte ongeveer 10.000 euro. In feite ging het om investeringen van het bedrijf. Zo heb ik gedurende mijn loopbaan meer dan 40 opleidingen gedaan. Tel daarbij op mijn opgedane praktijkervaring.
Na zo'n forse investering is het vreemd om mij als werknemer pardoes aan de kant te zetten. Dat is toch zeker je reinste kapitaalvernietiging? Voor mijzelf niet, want ik vermaak me prima. Mijn tijd is nu zelfs goud waard. En ik heb zeeën van tijd. 😂