vrijdag 7 augustus 2020

Weer zo'n idioot

 Toen wij gisteren op de fiets naar de loods reden, moesten wij op een zeker moment op het industrieterrein linksaf slaan. Zoals gebruikelijk keek ik even in mijn spiegel. Er kwam niets aan dus stak ik mijn linker hand uit om richting aan te geven. Intussen stuurde ik de fiets naar de as van de weg. Terwijl ik dat deed hoorde ik achter ons een motor die flink in de toeren draaide. Opeens werd er achter mij driftig getoeterd door een witte auto. Ik reed voorgesorteerd en sloeg links af. De auto, een BMW, sloeg ook linksaf, ging naast mij rijden en ik hoorde de bestuurder, een jongeman, iets roepen. Hij toeterde weer en gaf toen volgas. Met zeer hoge snelheid verdween hij. Sonja was rechts blijven rijden, omdat ze die auto met hoge snelheid zag naderen.
Ik wil niet al te veel zeggen, maar het was weer zo'n iemand. Je weet wel, zo'n geen-kaaskop figuur die vaak aangeduid wordt met hun nationaliteit met drie letters ervoor. Meneer was aan het racen in zijn BMW. Het liefst had ik hem van achter het stuur vandaan getrokken en hem even flink de waarheid gezegd. Op zo'n ouderwetse manier, waarbij ik hem aan zijn oor trek : "Zeg oelewapper, ben je helemaal belatafeld! De weg is niet van jou alleen. Toon wat respect voor anderen en helemaal voor ouderen. Bied je excuses aan!" Ach, allemaal woorden waar de hedendaagse jongere totaal niets van begrijpt. Dus dat heeft geen enkele zin.