dinsdag 11 augustus 2020

Dag zon!

Ondanks het zeer warme weer, zie ik woningen waar nauwelijks maatregelen getroffen zijn tegen de brandende zon. Tegenover ons huisje staat een soortgelijke woning. De voordeur kent twee ruiten. Een grote en een kleinere. Achter de deur bevindt zich een halletje met een deur naar de woonkamer. Die voordeur staat pal op het zuiden, net zoals de achterkant van ons huisje. Toch wordt de deur niet afgeschermd voor de zon. Ik denk dat het daar in dat halletje een ware oven is geworden. Ik zou er desnoods een (schoon!) laken voor hebben gehangen. Aan de buitenkant, want dat is het beste : de warmte buiten houden. Zonwering aan de binnenkant vind ik wat zinloos. Dat is meer om het licht te regelen.
Het is wat mij betreft net als met de regen. Het maakt mij niet uit hoe en wat, zolang ik maar droog blijf. Dus reed ik een paar keer met een vuilniszak om me heen (gat in de bodem en dan over mijn hoofd) door een plensbui naar huis. Met andere woorden, een vies laken mag ook. Zelf heb ik op de ruit van de deur van het schuurtje een stuk isolatiefolie geplakt. Geen gezicht, maar het scheelt wel veel.