donderdag 13 augustus 2020

't Is heet

 Er draait hier een aantal ventilatoren. Ik waan me in de jaren 50 op Schiphol, waar ik overigens als kind nooit geweest ben (vreemde kronkel). In de woonkamer draaien twee (aan het plafond) en soms drie en heel soms zelfs 4 van die propellers. We hebben er ook een in de slaapkamer, waar ook een losse staat. Veel overblijfselen uit een ruimere eengezinswoning, waar ik zelfs in de garage een fan had draaien. De warmte maakt nogal wat los bij een mens. De een wordt opstandig terwijl de ander berust. Een kleine bloemlezing uit datgene wat ik afgelopen week hoorde of las :

- Mijn cv heb ik op 19 graden Celsius gezet en toch is de kamertemperatuur 25 graden.
- Ik heb de doos met eieren maar in de koelkast gezet. Er liepen al twee kuikens op de keukentafel.
- Oproep politie : "Sla niet op de vlucht. Het is veel te warm voor een achtervolging."
- "Er zaten vreemden vannacht in onze vijver."
-"Met dit weer kan je het beste ijsberen."

Ach we maken er wat van. Nog een paar dagen volhouden. Komt goed.