vrijdag 28 augustus 2020

Hekje beitsen

Omdat het houtwerk groen begon uit te slaan, heb ik het hekje van het voortuintje eerst met een speciaal middel behandeld tegen groene uitslag. Vanmorgen heb ik een schuurmachine over de latten gehaald en daarna een stoffer. Helaas bleek de groene kleur hier en daar flink in het hout getrokken te zijn. Vooral de onderste planken bleven groen ogen. Maar dat is dan jammer. 
Pas toen kon ik de transparante beits erop aanbrengen. Met een blokkwast. Dus dat ging als een trein. Af en toe keek ik naar de lucht, want de beits was er een op waterbasis. Gelukkig bleef het droog met af en toe de zon als toeschouwer, die blijkbaar brandde van nieuwsgierigheid. Ik droeg sinds lange tijd een lange werkbroek. Dat was een zeer onwennig en vooral warm gevoel aan mijn bruine stelten. Ik begon zelfs te zweten! Maar goed, ook dit klusje is weer geklaard en het is nog steeds droog.