maandag 24 augustus 2020

Het OMT wordt wakker

Het werd tijd. Eindelijk eens een geluid dat meer strookt met onze ideeën. Ouderen en mensen met een zwakke gezondheid moeten veel beter beschermd worden. De rest mag wat ons betreft zich wat vrijelijk bewegen, zij het onder bepaalde voorwaarden. Er was een tijd waarin ik voor vragen en maatregelen over een ziekte als griep naar de huisarts ging. Tegenwoordig moet ik bij de politiek aankloppen.
Ouderen in tehuizen moeten wat mij betreft ook zelf bepalen wie er op bezoek komt. Ze betalen zich blauw voor een kamer/woning, maar hebben als huurder een baas boven zich in de vorm van een bestuur en/of directie. Ze moeten baas zijn en blijven in hun eigen huis. Natuurlijk vergt ook dat het nodige aan maatregelen / regelgeving, maar het voorkomt vereenzaming en ander onmenselijk leed.
Ik blijf het vreemd vinden dat veel zorgpersoneel in- en uitloopt en geen mondkapjes hoeven te dragen. Ik zie het ook hier, waar ouderen thuishulp krijgen. Men loopt in en uit zonder beschermingsmiddelen.