zaterdag 8 augustus 2020

Naar volk

 Oma ligt dus in het ziekenhuis. 's Avonds belde een van haar dochters bij ons aan. Ze heeft er twee van in de 50 jaar, beide bitches. Ik zag de oudste aankomen lopen en haar gezicht had een blik alsof ze verhaal kwam halen. Omdat ik eerder een aanvaring met haar heb gehad, bleef ik zitten. Vorige keer snauwde ze me af toen ze de sleutel van haar moeders huis wilde hebben. Maar die hadden wij helemaal niet. Reden voor haar om lelijk tegen mij te gaan doen, alsof ik stond te liegen of een dief was.
Sonja deed dus open. Het gesprek verliep rustig en ik zag Sonja met haar meelopen. Later kwam ze terug en vertelde ze dat de dochter haar de sleutel afhandig gemaakt had. Sonja had die gekregen toen oma naar het ziekenhuis ging, met het verzoek voor haar plantjes te zorgen. De dochter had Sonja gevraagd de deur te openen. Daarna pakte ze de sleutel uit het slot en deed die in haar tas. Even later bleek dat ze zelf ook een huissleutel had! Sonja kreeg de sleutel niet terug. De dochter deed weer erg arrogant en autoritair. Van meet af aan acteren die dochters erg wantrouwig en zelfs beschuldigend. Ik vind ze beiden onbeschoft en respectloos. Niet alleen tegen hun moeder. Ik bedoel, je gaat toch niet bij een eerste kennismaking verbaal uitvallen naar iemand die je moeder in allerlei situaties bijstaat? We hebben die kinderen als zeer nare mensen ervaren. Toen we pas kennismaakten met oma, bleek dat ze elke maandag met kassabonnen inzicht moest geven van haar financiële handelingen. Ze mocht ook niet meer zelf koken, iets wat ze graag doet. Ze spraken hun moeder op een erg onbeschofte manier aan. Respectloos. Toen ze erachter kwamen dat oma ons geregeld vroeg om hulp, waren ze ronduit woest. Oma mocht namelijk geen contacten hebben met derden. Indirect werden wij ervan verdacht haar bankpas met pincode te gebruiken. "Want er worden bedragen van de rekening afgeschreven", was het betoog.