maandag 10 augustus 2020

's Morgens kan het

Tom de kater is veel buiten. Ook overdag. We denken dat ie ergens een koel plekje heeft ontdekt. Meneer komt alleen thuis om wat te eten. Met dit soort temperaturen is het zaak zowel fysiek als geestelijk rustig te blijven. Het hoofd koel te houden. Het eerste wat ik doe als ik opsta, is alles openzetten. Ik bedoel dan met name de voor- en achterdeur en het raam aan de voorzijde. De ramen op zolder zet ik wat wijder open. Die staan 's nachts ook open, maar dan op de kierstand vergrendeld. Daarna ga ik met Fenna op pad. Wat is het dan nog heerlijk koel, zeg.Na het ontbijt ben ik naar de loods gegaan. Ik ging de trommelremmen van de bus controleren en schoonmaken. Het was daar nog wat temperatuur betreft te doen. Maar ook daar heb ik eerst alles opengezet. Vooral boven op de eerste etage is het bloedheet. Die hitte doet me denken aan bedrijven waar ik gewerkt heb. Die waren ook in een soort loods gehuisvest, met zo'n dak van damwandprofielen. In een van die daken bevond zich boven een werktafel een daklicht. De zon scheen pal op de tafel waar wij goederen inpakten voor verzending. We hebben er toen een stuk karton voorgedaan. Maar dat vond de baas niet goed, dus werd het verwijderd. Daarna ging meneer weer naar zijn airco-gekoeld kantoortje.
Ik heb de klus wiel voor wiel /  rem voor rem gedaan. Tijdens het reinigen van het eerste wiel, zag ik een roestplekje op het spatbord zitten. Ach ja, waarom niet? Dat heb ik ook gelijk maar even aangepakt.
Ik had me voorgenomen tegen 12 uur weer te vertrekken. Ondanks het oponthoud vanwege de roestduivel was ik toch weer volgens plan klaar. Weer thuis ben ik onder de douche gestapt. Ik zag er niet uit na het schuren van die bruine roest. Wat denk je? Bleek het gewoon mijn eigen kleurtje te zijn. 😁