maandag 24 februari 2020

Zelf een e-bike bouwen

Mocht het zover komen, dan ben ik van plan mijn eigen fiets om te bouwen naar een e-bike. Dat is niet alleen veel goedkoper dan een nieuwe kopen, maar het lijkt me ook veel leuker zo'n ding zelf te maken. Dat zal mij ruim 60% schelen vergeleken met het kopen van een e-bike en zo'n klus houdt mij weer van de straat. Haha.  Ik hoop wel dat ik tegen die tijd nog in staat zal zijn te sleutelen. Misschien zit ik dan met gekromde reumavingers op de bank. Maar vooralsnog ga ik dan zelf mijn fiets ombouwen. Ik heb o.a. op YouTube al een paar keer gesnuffeld aan de klus en het aanbod van bouwpakketten. Uiteraard zal ik ook recensies lezen. Wat mij direct al opviel was, dat voor de fietsverlichting
een aantal e-bike pakketten geen aansluiting heeft. Dat vind ik een domme misser. Ik heb zelf wel gewoon de mij bekende werkwijze gehanteerd : wat heb ik en wat wil ik? Sleutelen is mijn hobby, ik heb een mooie, lichte fiets (met verlichting!) en mijn budget is beperkt. Dan is de keus niet zo lastig : zelf bouwen dus. Een beetje creatief omgaan met uitdagingen.