donderdag 6 februari 2020

Het is volbracht!

Zoals gezegd was het vandaag de laatste rit maken met een gevulde aanhangwagen. Ik was voornamelijk buiten bezig, terwijl Sonja in huis actief was. Ik heb gewoon alles in de aanhanger gedaan. Als eerste het afval en daar bovenop de spullen die bewaard moesten blijven. We waren gelijktijdig klaar dus konden we de deur achter ons dichttrekken. Sonja was op de fiets ging via de supermarkt naar huis. Ik ben naar de loods gereden en heb de aanhangwagen in de loods geparkeerd. Daarna ben ik  met wat afval in de bus naar de Milieustraat gereden. Daar heb ik het keurig gescheiden in de daarvoor bestemde containers gegooid. Toen ik zo bezig was, kwam er een combi aangereden, die eerst naast mij en vervolgens toch wat doorreed om voor mij te parkeren. Het viel mij direct op dat de beide ouder mannen wat schichtig om zich heen keken. Ik rook direct onraad. Ja hoor, even later kieperden ze een doos vol met papier en karton in de restafvalcontainer. Die van het oud papier stond ernaast, zeg maar waar de bus stond. Ze konden de beide borden goed zien en lezen (lijkt mij). Op het bord van de restafval stond nadrukkelijk vermeld Geen papier en/of plastic! Nadat de eerste doos in de verkeerde container was gegooid, verscheen opeens een golfkarretje met een medewerker achter het stuur. Ja hoor, ze waren betrapt. Overal hangen camera's, dus je kunt beter normaal doen. Dus ook in de Milieustraat komen mensen die er een potje van willen maken.
Zelf geef ik bij het loket keurig op wat ik bij me heb. Dus mij zien ze niet bij een 'vreemde' container staan uitladen. Oké, eerlijk duurt het langst. Ik heb de tijd.