woensdag 12 februari 2020

Snel in vertrouwen genomen

Niet alleen tijdens mijn werk, ook privé merk ik dat mensen mij snel in vertrouwen nemen. Op werk was dat een van de meetpunten voor mijn mensgerichte manier van leidinggeven. Tegenwoordig gebeurt het praten meestal wanneer ik Fenna uitlaat en wij andere honden met hun eigenaren tegenkomen. Maar ook als ik ergens wat hulp verleen, neemt men mij al snel in vertrouwen. Ik bedoel dan niet de bekende praatjes over het weer. Nee, echt privé zaken met veelal een emotionele kant. Men vraagt dan aan mij wat ik ervan vind.
Op die gespreksmomenten merk ik dat ik aardig wat ervaring opgedaan heb. Al moet ik zeggen dat het geen leuke ervaringen zijn geweest, die mij wat wijzer hebben gemaakt. De gesprekjes zelf geven een positieve draai aan treurige gebeurtenissen.