woensdag 12 februari 2020

Een vluggertje

Vanmiddag ben ik even naar de loods gegaan. Ik was namelijk wat zaken vergeten. Ik zou de banden van de auto wat meer lucht geven en een zak met afval meenemen. Vergeten dus. Maar een nieuwe dag heeft ook nieuwe kansen. Eenmaal in de loods heb ik eerst de zaken die ik gisteren vergeten was gedaan : zak in de auto - check en lucht in de banden - check. Daarna ben ik naar mijn vogeltje gaan kijken. Ik bedoel dus de kapot gevallen specht. Ik heb de specht gisteren gerepareerd door de afgebroken stukken aan elkaar te lijmen. De kop en het bovenlijf heb ik daarna wat op kleur gespoten. Ik was benieuwd of ie netjes opgedroogd was. Als referentiekader nam ik maar mijn eigen toet, want die droogt vrij mooi op. Vind ik. Wat denk je? Mijn vogeltje was naar mijn volle tevredenheid opgedroogd. Ik heb hem toen even in elkaar gezet. Dat gekke beest begon gelijk in een legplank van een stelling te hakken. Dus hij voelde zich senang. Nu nog het onderlijf en de snavel wat lakken en de losse delen ook maar vastlijmen. Daarna kan ie weer terug op z'n plek.
Ter afsluiting heb ik een cv radiator in stukken geslepen. Als ik iets niet zo willen, dan is het me ergens aan vertillen. Niet alleen figuurlijk, maar ook letterlijk. Die 3-plaats radiator is zo'n 3 meter lang en loeizwaar. Ik kreeg hem ondanks de goede houding (tillen vanuit mijn benen) amper van de gegrond. Gelukkig is zo'n ding wat simpel geconstrueerd, dus was het een kwestie van de beugels waarmee de drie platen onderling met elkaar verbonden zijn doorslijpen. De aparte delen waren voor deze opa wel gemakkelijk te verplaatsen. Ik was binnen een uur weer thuis, waar Fenna op mij wachtte om samen een frisse neus te gaan halen.