zaterdag 8 februari 2020

Vroeg op

Het grote voordeel van een goede nachtrust is, dat ik vanmorgen weer vroeg op was. Niet 'op' in de zin van uitgeblust, maar van vol nieuwe energie opstaan. Dat kwam goed uit, want er was wat werk aan de winkel. Na het ontbijt en de ronde met Fenna ben ik de aanhangwagen, leeg en schoon, gaan terugbrengen naar Lelystad. Daar heb ik nog even kunnen zien dat het met Luuk de goede kant opgaat. Het ventje is namelijk ziek. Opa had helemaal niets aan hem. Hij was zo slap als een gebruikte vaatdoek en deed bijna niets anders dan slapen. Ook even bij opa op de bank. Opa weet alleen niet meer wie er nou eerder sliep. Ho het maar op mijn vergeetachtigheid.
Op de terugweg heb ik wat boodschappen gedaan. Dat doe ik ook het liefst : alles in één keer. Als ik dan toch langs het winkelcentrum rijd. Ook toen ik nog werkte stond ik in het weekend altijd vroeg op. Alsof ik naar werk ging. Dat maakt zo'n weekend extra lang en.... het ging vloeiend over in de maandagochtend. Hetzelfde ritme aanhouden bevalt mij het best.