zondag 2 februari 2020

Vreemde keuzes

Oké, men gaat eikenbomenplanten en vervolgens de rupsen die daar op afkomen bestrijden. Maar er zijn meer vreemde keuzes. De gemeente zoekt een kunstenaar, die voor maximaal € 100.000 een kunstwerk wil maken voor het opgeknapte gemeentehuis. Ik dacht gelijk : ik ga me maar aanmelden. Als ik hier in de polder om me heen kijk en de kunstwerken zie, dan is dat voor de makers heel snel heel veel geld verdienen. Een kwestie van een stuk ijzer verbuigen en hoppa!, klaar.
Zonder gekheid, honderdduizend euro is heel veel geld voor een versiering. Dat zou toch veel zinvoller besteed kunnen worden? Zoals om de aangekondigde extra verhoging (4,5 %!) wat te minderen. Daar hebben we allemaal wat aan. Ik zeg : ga eens kijken wat kunstenaars op voorraad hebben aan kunst. Koop uit die collectie wat. Koop desnoods meer kunstwerken. Die kosten totaal zeker weten geen ton.