donderdag 27 februari 2020

Belofte maakt schuld

"Zeg, is dat apparaat van mij al klaar?" Een vraag die voor de zoveelste keer (op vriendelijke toon) gesteld wordt. Het zou binnen een week gerepareerd zijn, maar een maand later is ie nog niet klaar. Tussendoor is steeds beloofd dat het 'deze week' klaar zal zijn.
Dus maar wat weken gewacht en weer even gevraagd. Wat denk je? Meneer slaakt een zucht en vindt mij een zeurpiet! Maar ja, inmiddels zijn we wel bijna een kwartaal verder in de tijd en dat zijn gauw 12 weken meer dan mij toen beloofd werd. Voor de reparateur is mijn laatste vraag een mooie gelegenheid om het kapotte apparaat terug te geven met de chagrijnige opmerking : "Hier, zoek maar een ander."
Een man een man, een woord een woord. Helaas had ik blijkbaar niet met een man te doen.