vrijdag 7 februari 2020

Waar gehakt wordt

kapot
Tijdens het verhuizen heb ik het linker achterlicht van de aanhangwagen beschadigd. Vervelend, dat wel. Maar het was wel een mooi gat. Waar gehakt wordt vallen nu eenmaal spaanders. In dit geval stukjes plastic. Ik heb de stukjes bijeen geraapt en ze met lijn weer in de behuizing geplakt. Omdat ik een paar stukjes miste, heb ik er doorzichtige tape overheen geplakt en dat stukje met rode verf bewerkt.
Vandaag ben ik op zoek gegaan naar een los glas. In de aanhangwagen was een sticker geplakt van de leverancier. Die is gevestigd in Kampen. Daar heb ik gelukkig een nieuw glas (van plastic) kunnen kopen. Het was wel een rib uit mijn lijf : € 24,= Helaas niet verzekerd, want ik was zelf met die bak bezig. Als de eigenaar met de bak aan het werk was geweest en ik had hem toen beschadigd is het een ander verhaal.
gerepareerd
Ik was een lange radiator in de bak aan het doen toen het gebeurde. Ik wilde de voorkant optillen en vervolgens het geval naar binnen trekken. Wat denk je? Slaat de boel vast en klapte een hoek van de radiator tegen het achterlicht. Na onderzoek bleek dat op de andere hoek van de radiator een stuk buis als een haak achter een klinker bleef steken.  Ik heb het gerepareerde glas maar laten zitten. Het nieuwe heb ik veilig in de bak in een kastje opgeborgen.