vrijdag 4 augustus 2017

Vakantie op de zaak

Het is voorgekomen, dat ik onze vakanties dusdanig plande, dat ik op werk ook vakantie had. Een paar keer had ik een naargeestige leidinggevende. Zodra ik wist wanneer meneer op vakantie ging, plakte ik die van onze er tegenaan. Drie weken op vakantie, gevolgd door twee of drie weken zonder leidinggevende. Hoera! Erg hè? Maar ja, die gasten waren ook zo erg vervelend bezig. Altijd op jacht, altijd hanig gedrag en je deed nooit iets goeds. Oké, we deden best wel veel goede dingen, maar die zagen ze blijkbaar niet. Bij een van hen hield dat vervelende gedrag plotsklaps op. Dat was omdat een nieuwe ingehuurde medewerker een wat grove opmerking maakte. Toen meneer weer zo'n bui had, zei die nieuwe collega  : "Zo, zo, wat ben jij chagrijnig. Hield je vrouw vannacht soms haar knieën tegen elkaar?"
Achteraf gezien had ik zelf nooit aan zo'n reactie gedacht. Maar hij was wel erg effectief. Van zijn nare gedrag hebben we geen last meer gehad.