dinsdag 8 augustus 2017

Ons klimaat

(Ik heb dit oude bericht van foto's voorzien.)
Er zijn nogal wat mensen en organisaties die zich erg druk maken over ons klimaat. Helemaal furieus werd men, toen Trump besloot uit het verdrag te stappen. Terwijl ik dacht : "Nou en?"
Laten we de hand eerst in eigen boezem steken. We doen zelf bar weinig voor een beter klimaat. Kijk eens wat er bij de Moerdijk gebeurt en hoe Shell bezig is. Wat dacht je van al dat vliegverkeer, vuurwerk en al die branden? Ik vraag me nog steeds af in hoeverre de veranderingen van het klimaat het gevolg is van onze leefgewoonten. Ten tijde van de dinosaurussen was er ook veel slechte uitlaatgassen volgens de 'geleerden'. Om mij onduidelijke redenen heb ik telkens weer moeite met die geleerden. Zo erg, dat ik mezelf ook al deskundig vind in alles en nog wat.
De dino's kregen dus eerst de schuld. Er waren toen nog geen mensen, dus smeet God een flinke steen richting de aarde om die nare beesten te straffen. Boem!! en het probleem was opgelost. Zo ging dat toch, beste geleerden? God wreef zijn handen schoon. Op aarde kon men, na eerst een periode van volle duisternis doorstaan te hebben, met een schone lei beginnen.
Woestijnen waren vroeger bossen en andersom. Er groeiden zelfs palmbomen in Limburg. 
Tot op heden gaat het klimaat enkel over geld. Niet over het welzijn van de mensen in het algemeen, maar van die van de grote graaiers. Zorg maar eerst voor een sociaal fijn klimaat. Dan komt dat andere klimaat ook in orde, voor zover dat in onze handen ligt.