donderdag 24 augustus 2017

Een dubbele bodem -2-

Het idee van de dubbele bodem is overeind gebleven. Dus ben ik vanmorgen aan de slag gegaan. Eerst de rechter bak leeghalen waar bustent, luifels en stokken liggen opgeborgen. Daarna was het meten, zagen, inkorten, schroeven en meer van die zaken. Ik heb gebruik gemaakt van de bestaande rand in de bak aan de voorzijde. Tegenover die rand was niets, maar nadat ik wat balkjes op maat gezaagd en ze op de vloer vastgeschroefd had, zat ook daar een rand.
Het extra vloertje werd een halve centimeter hoger dan de dikste tentstok. Vooraan heb ik het vloertje niet helemaal doorgetrokken, want de tentstokken hebben klemmen om de binnen stok vast te zetten. Dat zijn bouten met een grote kop in de vorm van een driehoek. Handig voor het vast- en losdraaien, onhandig bij het opbergen. Ik heb ook een stukje uit onderkant van de zijwand moeten zagen, zodat er ruimte genoeg is om de stokken onder het vloertje te kunnen schuiven en ze weer tevoorschijn kunnen halen. Voor de korte stokken heb ik een apart vakje gemaakt, zodat ze niet helemaal naar binnen schuiven als ik rem en ze zodoende ongrijpbaar zouden zijn. De vloerplaat ten behoeve van de dubbele bodem ligt er los in.
In de andere bak heb ik een buis gemonteerd. In die buis passen de parasols. Het was wel even passen en meten, maar uiteindelijk vond de pijp een plekje boven het achterspatbord in de linker bak.
Daarna kon alles weer ingeladen en opgeruimd worden. Het was inmiddels 5 uur later.