Gisteren schoot me te binnen dat ik een e-mail had gekregen met de tip, dat de TomTom bijgewerkt moest worden. Omdat ik weet dat het een vrij langdurig proces is, besloot ik dat maar te doen terwijl wij de bbq voorbereidden. Dus sloot ik de TomTom aan en liet hem via het menu bijwerken.
In de e-mail stond ook een aanbieding, die zo'n 20 euro goedkoper was dan normaal. Toen het bijwerken na een half uur klaar was, bestelde ik de aanbieding. Dat verliep vlekkeloos totdat ik moest betalen. Bij de eerste poging liep het betaalprogramma vast en..... zette mijn computer uit! Holy cow! Wat is dat nou? Toch geen virussen of zo?
Nadat de computer probleemloos opgestart was, deed ik weer een poging. Wat denk je? Mijn winkelwagen was leeg. Dus ik deed die bestelling opnieuw. Toen kreeg ik een mededeling, dat ik mijn kortingsvoucher al gebruikt had! Toen ik die melding had weten te omzeilen, weigerde het betaalprogramma opnieuw. De betaalfaciliteiten waren weer niet beschikbaar. Dus zowel via Ideal als via een creditcard werkte dus niet. Ik kon slechts op een manier doorgaan, door de button met terug naar start aan te klikken. En ja hoor, ik was weer al mijn bestelgegevens kwijt! Dus weer helemaal opnieuw beginnen. En weer kreten over mijn verbruikt voucher, zodat ik met een bruto bedrag te maken kreeg. Tussendoor moest ik telkens een landnaam ingeven, want om onduidelijke redenen vergat het systeem telkens weer dat ik in Nederland woon. Het toonde weliswaar de naam, maar zodra ik naar de volgende stap ging, werd het landveld gewist. De overige gegevens behield het systeem wel. Uiteindelijk heb ik maar vooraf betaald via een bankoverschrijving. Nu maar afwachten of TomTom foutloos de boel afhandelt.