maandag 27 juni 2016

Dreigen helpt

Gedurende mijn loopbaan heb ik diverse keren meegemaakt. Iemand wil iets van de werkgever, een studie(vergoeding of tijd), loonsverhoging etc.,  maar krijgt nul op rekest. Zodra de betreffende medewerker zijn ontslag heeft ingediend, kan het opeens wel! In alle gevallen die ik meegemaakt heb, ging de medewerker toch weg. De knop was al omgezet. Dreigen helpt dus. Soms.
Die situaties doet me denken aan de reacties van bepaalde politici op de Brexit. Nu hoor en lees ik over allerlei EU zaken die anders moeten! Hè hè, het werd tijd. Onder meer over de nationale zeggenschap (geef ons land terug), de migranten, de grensbewaking en andere dwingende regelgeving. Ik hoor nu ook dat de Brexit nogal wat voordelen kan opleveren voor ons landje. Hé, waarom hoorde ik dat niet eerder?
Kortom, een storm in een glas water. Een papieren aardbeving.