maandag 20 juni 2016

Maandagochtend

Gisteren had ik het idee, dat de maandag 's morgens droog en later nat zou worden. Maar vanmorgen miezerde het al.  Dus moet ik mijn activiteitenschema herzien. De mannen van het voegbedrijf waren rond kwart voor acht weer aanwezig. Ze komen uit het oosten des lands. Afgelopen week eindigde met stofhappen. Ze hebben vorige week nogal wat stof doen opwaaien; de oude voegen zijn verwijderd. Wat een herrie, wat een stof en wat een baan. Als ik dat cementpoeder aan mijn handen voel, krijg ik subiet een droge strot. Ze zullen vast een wurgcontract gesloten hebben met de woningbouwvereniging.
Ik zou buiten gaan werken. Maar als het erger wordt met de regenval, dan wordt het de loods. In de loods wil ik een rek maken voor de grote pvc buizen, die voor riolering gebruikt worden. Het moet een overzichtelijk rek worden á la bouwmarkt. Ik bedoel, ik ga niet opnieuw het wiel uitvinden. Niet alleen de standaard lengtes, maar ook de nog bruikbare restanten moeten in één oogopslag te zien zijn. Natuurlijk moeten ook die buizen per maat (diameter) gemakkelijk in en en weer uit voorraad genomen kunnen worden.