Na het bekende ochtendritueel, zijn we samen eerst wat tuinafval naar de milieustraat gaan wegbrengen. Dat had ik iemand beloofd. Op de terugweg zijn we even langs de bouwmarkt gereden. Ik had daar afgelopen vrijdag een prijzige artikel gekocht. Gisteren, maandag, viel een folder in de bus, waarin datzelfde artikel 20% goedkoper was. Dat zou een kleine 60 euro schelen. Eigenlijk had ik helemaal geen zin om terug te gaan. Maar toen Sonja iets zei over klantgerichtheid, besloot ik toch even langs te gaan. Ik herinnerde me namelijk een geval waarin ik door de winkelbediende geadviseerd werd een paar dagen te wachten met de aankoop van een bepaald artikel. "Dat is volgende week een stuk goedkopere, vanwege een aanbieding", aldus de klantvriendelijke baliemedewerker. Tja, waarom heeft die medewerkster mij niet daarop geattendeerd?
De medewerkster zei dat ze niet altijd tijdig op de hoogte zijn van nieuwe aanbiedingen. Maar we hoefden niet moeilijk te doen, want we kregen alsnog de 20% korting.
Plan B hoefden we dus niet uit de kast te trekken. Dan hadden we het artikel (nog in de verpakking) gewoon teruggebracht en het bij een ander filiaal weer gekocht. Maar die moeite bleef ons bespaard. Dat is dan weer een voordeel van een dorp.