maandag 13 juni 2016

Een wolkbreuk

Zo leek het gisteravond. Het regende zo hard, dat het simpele Gamma dakgootje van de overkapping de hoeveelheid hemelwater niet meer kon afvoeren. De goot stroomde over. Het water viel met bakken naar beneden. Zo hard, dat de planten eronder leden. Gelukkig had ik keurig op tijd een regenton weten te scoren en installeren. Die ton is nu stampvol. De overloopvoorziening doet het ook goed. Het werd echt tijd voor een paar flinke buien. De tuinen en de gewassen op het land smachtten ernaar. Het is ook heerlijk afgekoeld. Toch weer fijn dat we de bbq op tijd gehouden hebben.
Het is nu nog meer genieten van de overkapping. De temperatuur is prima. Het mag dan wel regenen, maar we zitten buiten en droog. Vanmorgen heb ik me weer eens uitgesloofd. Dit keer voor een oude, zieke vrouw. Even het terrasje achter de woning onkruidvrij gemaakt. Na anderhalf uur was de klus geklaard. Af en toe brak de zon door; wat een hitte zeg. Ik was blij toen ik klaar was. Zij trouwens ook.