dinsdag 30 augustus 2022

Weer aan het werk

Het past in de ophef en de ach-wat-zielig houding van de politiek en media : tekort aan opvang. Terwijl verderop 100 bedden beschikbaar zijn. Zo worden wij voor de gek en onder druk gehouden.
Voor velen is de vakantieperiode voorbij. In het zuiden hebben ze nog een week, dan is het ook voor hen voorbij. Ik heb dat gevoel niet meer. Gelukkig niet. Jaren lang uitdokteren hoe ik met mijn beperkt aantal vrije dagen het beste kon omgaan. Lange weekends pakken of dagen aan feestdagen koppelen, om zoveel mogelijk te kunnen profiteren van mijn verlofdagen. Ik vond het altijd fijn om thuis te zijn. Samen erop uit gaan en heel andere dingen doen. Dus na een vakantie weer aan het werk moeten gaan vond ik nogal zwaar. Alsof ik mijn vrijheid verloor. Terug aan de ketting.