zondag 14 augustus 2022

Veranderingen

Gistermiddag ben ik na jaren weer eens over de A6 richting Leiden gereden. Met name het deel van het traject tussen Almere en Amsterdam (Zuidoost) was geregeld onherkenbaar voor mij. Ik werd, na de eerste afslag Schiphol genomen te hebben, vooral verrast door de Gaasperdammertunnel. Een vrij lange tunnel (3km volgens de klok), die mij deed afvragen waar ik uiteindelijk weer bovengronds zou komen. Toen ik in het daglicht plots de vestiging van Ikea zag opdoemen, hervond ik mijn oriëntatie. Daar in buurt kwam ik geregeld bij La Place om met medewerkers te spreken. Daarna reed ik richting Schiphol. Geconcentreerd op het drukke verkeer bij de Schipholtunnel hoorde ik na het verlaten van de donkere doorgang een vreemd geluid in de auto. Ik herkende het niet, totdat ik in mijn spiegel zag, dat er een vliegtuig landde. Haha! Ach, ja, soms ben ik wat dat betreft de weg kwijt. Er kwamen er nog meer aangevlogen met als bestemming Schiphol. Nog meer koffers en vliegschaamte die plaatsmaakt voor frustraties. Via de A44 kwam ik uiteindelijk zonder problemen op mijn bestemming in Voorhout terecht. Gedurende de rit heeft de airco prima gefunctioneerd. Ter plekke kon ik de Matrix in de schaduw van een groot gebouw parkeren.