zondag 21 augustus 2022

Trouw als een hond

Volgens het vrouwtje ben ik erg op mijn baasje gericht. Dat mag dan zo zijn, maar als het vrouwtje weg is, mis ik haar ook erg. Als ik de woorden 'boodschappen doen' en 'oppassen' hoor, weet ik dat ze samen of een van hen even weggaat. Dat even kan trouwens ook een hele dag zijn als het een van hen betreft. Als ze beiden weggaan, komen ze altijd weer binnen 5 uur terug. Helaas kan ik geen klok kijken en/of de slagen van de klok tellen. Ik moet het doen met mijn eigen gevoel.
Deze week was de baas een hele dag weg. Daar word ik erg onrustig van. Toen hij weer terugkeerde, was ik door het dolle heen. Maar de volgende dag ging het vrouwtje weg. Iets in Nieuwegein doen. Net zoals eerder mijn baasje deed. Maar mijn baasje kwam tenminste na een dag weer thuis. Het vrouwtje is nu al drie dagen en twee nachten weg! Ik lig al die tijd bij de achterdeur op haar te wachten. Dat heb je als je zo trouw bent als een hond.